معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش:

800هزار معلم، مشمول طرح رتبه بندی معلمان در کشور هستند /مطالبات معلمان خرید خدمت در مجلس بررسی شد 

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش از تصویب طرح رتبه بندی معلمان در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: ۸۰۰ هزار نفر از معلمان مشمول طرح رتبه بندی خواهند شد.
کد خبر: ۱۳۵۳۲۰۴

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد ، قاسم احمدی لاشکی در قالب سفر هیئت دولت به استان در جلسه شورای ادارای استان  با اشاره به طرح رتبه بندی  معلمان در سطح کشور اظهارداشت : افرادی که با دانش آموز یا مدارس در ارتباط باشند و یا طبق بخشنامه ۲۳۰ حتی کسانی که معلم هستند و در ادارات به سر می‌برند، مشمول این طرح خواهند شد.  

وی با اشاره به اینکه ۸۰۰ هزارنفر از معلمان مشمول این طرح می‌شوند افزود: اجرای این طرح ارتقای منزلت معلمان را در پی دارد و حقوق آن‌ها نیز افزایش خواهد یافت. 

معاون حقوقی و امورمجلس وزارت آموزش و پرورش در خصوص نحوه افزایش حقوق معلمان در این طرح گفت: آخرین طرازی که ما از دانشگاه تهران گرفتیم این است که در گروه یک مربی ۱۰ درصد، گروه دوم مربی معلم ۲۵ درصد، گروه سوم استادیار معلم ۳۷ درصد، گروه چهارم دانشیارمعلم ۴۷ درصد و استادمعلم ۵۲ درصد افزایش حقوق خواهند داشت. 

احمدی لاشکی تصریح کرد: بعد از تصویب این طرح، وزارت آموزش و پرورش با همراهی دو نفر از نمایندگان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و سازمان برنامه و بودجه و سازمان استخدامی بایدظرف مدت یک ماه آئین نامه‌ای تدوین کنند. 

وی خاطرنشان ساخت: اجرای این طرح منوط به تائید شورای نگهبان است که طبق قانون از ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ قابلیت اجرایی دارد

مطالبه معلمان خرید خدمت آموزش و پرورش در مجلس بررسی شد 

احمدی لاشکی هم چنین در شورای اداری آموزش و پرورش یزد تعداد معلم خرید خدمات کشور را ۲۲ هزار و ۸۲۳ نفر بیان کرد و اظهارداشت: مطالبه معلمان خرید خدمت در این مجموعه چند روز گذشته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی از سوی نمایندگان به جد بررسی و پیگیری شد و برنامه های خوبی برای آنها تدوین شد و رییس مجلس شورای اسلامی در این زمینه دستور لازم را به دیوان محاسبات صادر کرد. 

وی با بیان اینکه به محض پاسخ دیوان محاسبات به وزارتخانه،این تصمیم اجرا می شود، افزود: پیش از این  معیار پرداخت حقوق  به این افراد ۴۴ ساعت حقوق کارگری و بیمه درنظر گرفته شد، حرف ما این است معلم ۲۴ ساعت کار می کند و ۲۴ ساعت هم خود را برای حضور در کلاس درس آماده می کند، معلم کارگر و کارمند نیست بلکه فردی است که در حوزه تربیت و آینده کشور اثرگذار است. 

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: تمامی نیروهای خرید خدمت مانند سایر معلمان فعالیت می کنند، هم اکنون دریافتی حقوق این افراد بسیار کم است، امیدواریم این موضوع به زودی رفع شود. 

به گفته وی از مجموع بودجه عمومی سالجاری دولت ۱۳۱ هزار میلیارد تومان به آموزش و پرورش تخصیص یافت، که این عدد کمتر  از ۹ درصد است در حالیکه در کشورهای توسعه یافته این رقم بیش از ۲۰ درصد است. 

احمدی لاشکی با بیان اینکه ۹۷.۵ درصد رقم یادشده برای حقوق یک میلیون فرهنگی هزینه می‌شود، گفت: با رقم یادشده باید ۵۵۰ هزار کلاس درس ۱۱۳ هزار مدرسه در کشور اداره  شود، بنابراین این رقم باید افزایش یابد تا بتواند در جهت کیفیت آموزش گام برداشت.  

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به کمبود نیروی انسانی در این وزارتخانه  بدون اشاره به تعداد آنها ،افزود: برای رفع این مشکل دنبال راهکارهایی کوتاه مدت ، میان مدت و بلندمدت هستیم. 

برای تربیت انسان خوب باید معلم خوب پرورش داد

وی خاطرنشان ساخت: هدف از تدوین و اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش تربیت نیروی انسانی هم تراز با حیات طیبه انقلاب اسلامی است بنابراین برای تربیت انسان خوب باید معلم خوب پرورش داد. 

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: دانشگاه فرهنگیان بایدتقویت شود و فضا را برای تربیت استادان و معلمان در آن فراهم کرد و نباید آموزش و پرورش را سیاسی کرد در هر کشور توسعه یافته این مجموعه سیاسی نیست در عرصه جهانی ،کارکرد آموزش و پروش را در یک دوره زمانی ۲۰ تا ۳۰ ساله ارزیابی می کنند که موفق عمل کرد یا نه؟ 

احمدی لاشکی افزود: کشورهای که به آموزش و پرورش خود بها دادند، توسعه پیدا کرد  و این نهاد باید اولویت اصلی هر کشور باشد. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها